Calatorie intre cer si pamant 2017 – Alergare in alta dimensiune

In perioada 9-11 Iunie am participat la un eveniment foarte frumos organizat la Targu Ocna de Asociatia Transalpin Bike impreuna cu Salrom si Primaria Targu Ocna. Vineri am fost pe traseul (recunoastere si marcare), sambata am alergat, iar duminica am organizat (impreuna cu Ana Daraban, Andrei Toader si Robert Ghitea) un punct de sustinere si hidratare pe zona de urcare.

Republic aici povestea cursei  (in proba de Semimaraton) de la Targu Ocna, raport postat initial pe www.freerider.ro.

CCP_DownhillDupa 18 ani de alergari si cateva sute de curse terminate in cele mai variate locuri simt in continuare ca pot fi surprins. Afland ca prietenii de la Transalpin Bike au in plan sa includa si proba de alergare in  cadrul evenimentului “Calatorie intre cer si pamant” de la Targu Ocna (10-11 Iunie 2017), nu am stat pe ganduri. Mai mult, am fost de acord sa dau si o mana de ajutor, inclusiv in ceea ce privea traseul.

Atractia principala a “calatoriei” era fara indoiala intrarea in mina, insa alergarea prin tunelul minei nu a fost singurul aspect inedit pentru un alergator.

Nu a fost doar o implicare personala, ci am oferit sustinere si prin comunitatea si antrenamentele Time Trial Running. In luna martie am participat la o recunoastere a traseului fiind primul contact cu zona superba din jurul orasului Targu Ocna, desi atunci nu am intrat in salina. A urmat in Aprilie un inedit Test Run, la care reprezentant al TTR a fost Robert Ghitea.

Cu o zi inainte de cursa s-a format o mica echipa pentru recunosterea traseului si marcarea acestuia, grija principila fiind zonele alunecoase formate in urma ploilor. M-am minunat inca o data de frunusetea traseului (poieni, poteci de iarba, padurea de pini) si deveneam nerabdator sa alerg pe acel traseu. Insa m-am concentrat pe marcarea traseului stiind cat de important este acest aspect. Targu Ocna parea gata sa primeasca alergatorii.

Dupa atatia ani de alergari si competitii inca sunt cuprins de o stare de agitatie inaintea unei curse. Ceea ce nu e rau. Cel mai mult ma gandeam la traseul din salina, inca necunoscut mie. Cu 10 minute inainte de start am simtit mari emotii, fiind cel care a tinut mica sedinta tehnica, ajutat de Memo (MC-ul evenimentului).

Zona de start (Piata Primariei din Targu Ocna) este un cadru perfect pentru o astfel de actiune. S-a plecat in forta catre salina, traseul crosetand printre strazile orasului. O rampa plasata inainte de Complexul Minei Trotus a dat semnalul unei incursiuni deosebite. Trecand prin halele (in catre se prelucreaza si se depoziteaza sarea) am simtit ca incepe cu adevarata “calatoria”.

Aveam de parcurs cca 7 km prin tunerile minei si in salina turistica. Startul fiind la ora 12.00, intarea in mina a semanat cu trecerea “in alta lume”. Ochiul s-a obisnuit repede cu lipsa lumii, iar corpul se bucura de racoare. Inca neobisnuita, dar extrem provocatoare pentru noi alergatorii s-a dovedit a fi suita de viraje din tunel. Era deja o altfel de alergare. In salina turistica ne-am bucurat de sustinere din partea turistilor, dar si de frumusetea acesteia.

Urcarea s-a desfasurat intr-un ritm mai mult decat ridicat, fiecare incercand sa ramana pe culoarul interior. Simteam ca “tragem” prea tare, dar nu mai conta. Senzatia era prea intensa si prea faina. Ne apropiam de iesire si deja regretam. Alergarea “sub pamant” fusese ceva senazional, greu de explicat in cuvinte. Insa si iesirea la suprafata ne-a produs o senzatie neasteptata. Am simtit cum ca as fi fost brusc teleportat in alta dimensiune. O explozie de lumina cum numai in filmele SF mai vezi.

A fost nevoie de o mica perioada de “tranzitie”, dar traseul nu ne-a menajat. A inceput urcarea, initial pe drum forestier, apoi pe drum si poteci alpine. Ritmul prea rapid din salina deja isi arata efectele. Ma aflam in Top 5, iar batalia abia de acolo incepea. Incepeam sa realizez ca diferenta de nivel este semnificativa, traseul devenind astfel unul dificil.

Fara sa fac erorturi in sensul asta eram extrem de concentrat pe cursa si pe traseu. Nu mi-am lasat ragaz sa admir peisajul, dar eram constient de frumusetea zonei si acest simplu gand ma relaxa intr-o oarecare masura. Aceasta concentrare transformata pe alocuri in ambitia de a nu ceda suplinea lipsa de antrenamente specifice.

Voluntarii, fotografii si mai ales marcajul (vopsea si banda rosu cu alb) contribuiau la o siguranta maxima in ce privea traseul. trei voluntari veseli si activi asteptau la punctul maxim (ca altitudine) al cursei, aceasta fiind si zona de intoarcere.

CCP_XPentru cca 3Km s-a alergat pe ruta pe care am si urcat, avand ocazia sa ne intalnim cu ceilalti participanti, oferind reciproc sustinere. Speram sa recuperez pozitii in clasament, insa coborarea uneori e la fel de “dureroasa” ca si urcarea. Am dat (aproape) tot ce s-a putut. Nu m-am menajat. Inca nu constientizam pe loc, insa caldura amiezei m-a secat de energie. Reuseam totusi sa ma bucur de alergare si de traseu.

Cand ajung la asfalt de regula ma simt izbavit si cresc ritmul. De data aceasta am reusit doar sa-l mentin. S-a alergat pe stradute, dar si pe strada principala (cca 500m), avand la dispozitie o banda complet delimitata. Finalul cursei avea sa aduca si el noi surprize. Revenind in Piata Primariei intr-o atmosfera foarte frumoasa creata de sustinatori si voluntari am tranzitat primaria, strangand mana Dlui Primar. Iar Finish-ul a avut loc, unde credeti? Chiar pe scena!

Am avut parte asadar de o “calatorie” fantastica “intre cer si pamant”. O cursa intensa care parca pentru mine a inceput si s-a terminat intr-o clipa. Incursiunea in tunel si in salina m-a purtat intr-o alta dimensiune, una foarte potrivita pentru un spirit competitiv ca mine. Am terminat pe locul 5, cu timpul de 1h43min. Bucuria finala a fost sa urc pe scena, la categoria 30-39 (Locul II).

Felicitari tuturor participantilor, dar si celor impllicatii in realizarea unei minunate “calatorii” intre cer si pamant!

(articol realizat de Florin Simion / www.florinsimion.com)